Transformer et digitaliser l'expérience client

L’approche de Bain :

  • Bain est le cabinet de conseil leader dans la compréhension et le décryptage des comportements et usages des clients, en capitalisant sur son expertise reconnue en « advanced analytics ».
  • Notre approche améliore significativement l’expérience de vos clients et les fidélise ; elle permet de réduire durablement vos coûts.
  • Nous capitalisons sur notre expertise omni-canal pour vous aider à offrir une expérience intégrée et cohérente à vos clients, quel que soit le canal.
  • Notre approche unique d’accompagnement du changement Results Delivery® assure des résultats tangibles et pérennes.

DES RESULTATS TANGIBLES :

Icon - Higher NPS
Un NPS (Net Promoter Score®) plus élevé : des clients et collaborateurs plus heureux et engagés.

Icon - Simple and Digital
Des produits et services simples à utiliser ; une expérience enrichie, « digital-first » !

Icon - Lower Cost Une simplification drastique pour une réduction significative et durable des coûts.

Icon - Agile
Des méthodes de travail agiles.

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BAIN PLAYBOOK
La "smart factory" de l'expérience client
A l'ère digitale, comment offrir une expérience client plus riche, plus simple et déployable à grande échelle.
Experts
  • Martha
  • Martha Moreau

    EMEA Practice Director

    Paris

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  • Jens
  • Jens Engelhardt

    Partner

    Zurich

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  • Frederic Debruyne

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    Brussels

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  • Gerard du Toit

    Partner

    Boston

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Insights
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    Bain Snap Chart

    For Brokerages, Better Digital Experiences Earn Greater Loyalty

    Par Andrew Edwards

    Providing sound advice is a big part of earning customer loyalty in the brokerage business—but it's not enough.

  • Forbes.com

    Why Consumers Trust Amazon Almost As Much As Banks

    Par Gerard du Toit and Maureen Burns

    If banks don’t reorient their approach, they could watch technology firms poach their business.

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    Vidéo Bain

    Gerard du Toit: Customer Episodes and Bank Loyalty

    Par Gerard du Toit

    Leading banks are dedicated to delivering the best possible customer episodes.

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    Rapport Bain

    Evolving the Customer Experience in Banking

    Par Gerard du Toit and Maureen Burns

    "Alexa, move my bank accounts to ..."

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    Bain Brief

    Mastering the Episodes that Count with Customers

    Par Katrina Bradley and Richard Hatherall

    How a distinctive experience helps earn customers’ loyalty.

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    Bain infographic

    How to Build Better Customer Episodes

    Companies can successfully manage these important interactions with four easy steps.

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    Vidéo Bain

    Michael Staebe: Get Real Feedback From Your B2B Customers

    Par Michael Staebe

    While most B2B companies solicit customer feedback, few are able to draw effective insights from the data gathered.

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    Bain Brief

    Happier Customers and Radically Lower Costs in Telecom

    Par Frédéric Debruyne and Jeff Melton

    A guiding principle for a complete transformation starts with putting yourself in the shoes of customers and employees.

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    Vidéo Bain

    Frédéric Debruyne: Simple and Digital

    Par Frédéric Debruyne

    Companies can focus on three core elements to make their processes simple and digital while keeping the customer in mind.

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    Vidéo Bain

    Jeff Melton: Make It Easy for the Front Line to Do the Right Thing

    Par Jeff Melton

    In the age of social media, how do you ensure that customers share positive stories about interactions with your employees?